Tuesday, January 26, 2010

Work Progress

27 Jan - Sebelum itu saya sebagai wakil Bernard (penulis assistant) blog ini ingin mengucapkan "Thanx a lot" sekali lagi kepada semua pembaca2 blog yang sudi melawat dan berchat bersama Bernard. Apa yang ingin saya kongsikan kepada anda hari ini ialah mengenai aktiviti2 yang akan dilakukan oleh Bernard sepanjang hari ini. Saya difahamkan bahawa malam ini beliau akan meneruskan proses rakaman suara dan saya diberitahu lagu yang akan di "voicing" malam ini ialah berjudul "kakal Kosorou Diya", lagu ini merupakan lagu Dusun pertama ciptaan beliau dan lirik lagu ini ditulis oleh beliau bersama-sama dengan teman karibnya iatu Carol Liew Stanley. Semasa berjumpa dengan beliau kelmarin Saya sempat bertanya mengenai pengalaman beliau semasa berada di "voicing room". Beliau mengatakan bahawa persaan berada di bilik tersebut memang cukup mendebarkan dan macam2 yang difikirkan terutama sekali "Pitching". Walaubagaimanapun beliau memberi nasihat supaya sentiasa fokus, bersedia, minum air suam dan memahami setiap jalan cerita sesebuah lagu. Beliau menambah, bahawa tips2 tersebut dapat menghasilkan mutu rakaman yang berkualiti.

No comments:

Post a Comment